L’Oficina de Consum de Reus i el Baix Camp tanca el 2024 amb més de 3.000 expedients gestionats, el que suposa un increment del 25%
L'Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor ha tancat l'any 2024 amb un total de 3.224 expedients gestionats, el que suposa un increment del 25% respecte als 2581 expedients gestionats el 2023.
Dels 3.224 expedients gestionats, 2.017 han estat consultes, 1.021 reclamacions, 75 denúncies, 61 queixes i 50 comunicacions.
Respecte a les consultes, aquest any 2024 hi ha hagut un increment del 22% respecte l’any anterior.
Aquest any el sector amb més reclamacions ha estat el de subministraments bàsics (llum, gas i aigua) amb 158 reclamacions, que significa el 15% del total. En segon lloc hi ha el sector de les telecomunicacions (telefonia) amb 137 reclamacions, representant el 13% del total. En tercer lloc, s'hi troba el sector dels serveis financers amb 65 reclamacions, representant el 6% del total. Seguidament el sector dels vehicles i el de transport aeri amb 56 i 54 reclamacions respectivament, que suposen un 5% del total.
Pel que fa a la distribució de les reclamacions de cada municipi de la comarca, la ciutat de Reus és la que encapçala la llista amb 612 reclamacions i el 60% del total. Mentre que les següents poblacions són: Cambrils amb 114, Mont-roig del Camp amb 75, Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant amb 38, la Selva del Camp amb 32 i Riudoms amb 27, entre d'altres.
Les reclamacions rebudes, es resolen mitjançant la mediació i l’arbitratge de consum.
Aquest any s’han realitzat 813 mediacions i se n’han resolt per Laude 58.
Respecte a les mediacions, tenim que en un 62% dels casos s’ha aconseguit arribar a un acord entre el consumidor i l’empresa. És una dada important ja que durant el 2023 van ser el 59%.
Respecte als arbitratges, la dada és similar a la de l’any anterior. En aquest cas ja no són les parts que amb l’ajuda d’un mediador arriben a un acord, sinó que és un tercer, l’àrbitre, el que dicta una resolució anomenada Laude i que té el mateix efecte que una sentència judicial.
