Recomanacions per les rebaixes d’hivern
Han finalitzat les festes de Nadal i aquest fet implica l'inici de la temporada de rebaixes de gener on s'acostumen a fer compres aprofitant la baixada dels preus en la majoria d'establiments. El començament d'any comporta afrontar un seguit de despeses acumulades des del Black Friday, les compres nadalenques i trobades familiars, i finalment, les rebaixes d'hivern. És per això que us volem donar un seguit de recomanacions per tal que tingueu eines per comprar de forma conscient i responsable.
Recomanacions
- Tingueu en compte que les botigues no estan obligades a fer rebaixes.
- No confongueu les rebaixes amb altres tipus de vendes de caràcter especial, com ara:
Saldos: S'oferten productes a un preu inferior a l'habitual per deteriorament, desperfecte, desús o obsolescència.
Liquidacions: Es realitzen per esgotar l'existència de determinats productes davant de situacions concretes, com ara el tancament de la botiga, el canvi de local o la realització d'obres.
- Comproveu que els productes rebaixats mostren el preu original, juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa.
- Els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia que les que tenien a preu no rebaixat. Tampoc no han de tenir defectes.
- Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.
- Informeu-vos sobre la política de canvis per evitar sorpreses. La botiga no té l'obligació d'acceptar-los si el producte està en perfecte estat.
- En el cas de les botigues en línia, disposeu d'un període mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raons d'higiene, etc.
- Conserveu:
Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitareu si heu de reclamar.
Els catàlegs i les ofertes comercials: són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.
- En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l'empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi.
Si teniu consultes o reclamacions us podeu adreçar a l'Oficina de Consum del Baix Camp, situada a la Plaça de la Patacada, baixos (Edifici Campus) 43201 Reus. Tenim servei d'atenció telefònica tots els dilluns de 9h a 12h trucant al 977 327 100, servei d'atenció per correu electrònic a l'adreça consum@baixcamp.cat i atenció presencial els dilluns de 9h a 12h, i dimecres i dijous de 9h a 13h amb cita prèvia.