Recomanacions per iniciar col·leccions per entregues
El principi del curs i la tornada a la rutina suposen un inici de nous reptes, activitats, projectes i també, és un bon moment per començar alguna de les col·leccions per entregues disponibles als quioscos. És per això que des del Consell Comarcal del Baix Camp i l'Agència Catalana de Consum us volem donar un seguit de consells per tal que us informeu dels vostres drets com a persones consumidores i pugueu fer front als reptes de consum propis d'aquesta època de l'any, en aquest cas, en iniciar col·leccions per entregues, ja sigui de llibres, còmics, cromos, maquetes, entre d'altres.
Recomanacions
- No us deixeu enlluernar per les ofertes de llançament. L'embalatge, la publicitat, els anuncis de la tele o les fotografies promocionals poden mostrar el producte més atractiu del que realment és.
- Examineu amb atenció l'etiquetatge i la qualitat dels objectes. Tenen una garantia de dos anys, com qualsevol altre producte que es comercialitzi.
- Informeu-vos de la periodicitat (setmanal, mensual...). Penseu que cal paciència i constància per completar la col·lecció. Un infant, per exemple, podria perdre l'interès ràpidament.
- Informeu-vos de quant us costarà en temps i diners completar la col·lecció. Mireu si hi ha productes al mercat d'igual o millor preu i qualitat que podríeu tenir en poc temps.
- Esbrineu si la col·lecció inclou alguna despesa extra (expositors, estoigs...) que encareixi el producte.
- Si trieu subscriure-us, informeu-vos de la modalitat de pagament i d'enviament, i si això comporta algun cost afegit.
Consultes o reclamacions
- Per a futures reclamacions, conserveu les dades dels responsables de la col·lecció (nom o raó social, adreça física, NIF, servei d'atenció al client...), així com els comprovants de compra, les condicions de subscripció, la publicitat, etc.
- En cas de disconformitat amb algun aspecte de la contractació o de l'estada, demaneu el full oficial de reclamació a l'empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi.
Si voleu realitzar consultes o reclamacions us podeu adreçar a l'Oficina de Consum del Baix Camp, situada a la Plaça de la Patacada, baixos (Edifici Campus) 43201 Reus. Tenim servei d'atenció telefònica tots els dilluns de 9 h a 12 h trucant al 977 327 100, servei d'atenció per correu electrònic a l'adreça consum@baixcamp.cat i atenció presencial els dilluns de 9 h a 12 h, i dimecres i dijous de 9 h a 13 h amb cita prèvia.