Recomanacions per fer ús del Roaming
Què és el Roaming?
Ens trobem en plena temporada d'estiu, un dels moments de l'any on s'acostumen a fer més vacances i viatges a l'estranger. Una de les compilacions que se solen trobar al travessar fronteres és el canvi de polítiques i tarifes que ofereixen les línies telefòniques depenent de la teva ubicació. Per poder tenir cobertura i seguir utilitzant els vostres smartphones quan us trobeu fora d'Espanya les companyies del país estableixen acords amb operadores estrangeres per permetre aquest ús de les xarxes. Aquest és el cas del roaming que és un concepte que fa referència a l'ús de la telefonia mòbil i internet des de l'estranger i que cal estar-ne informat i saber les seves condicions per tal d'evitar possibles despeses. És per això que us volem donar un seguit de recomanacions perquè pugueu fer ús dels vostres dispositius sense costos addicionals quan viatgeu a l'estranger.
Països dins de l'UE
Des de qualsevol estat membre de la Unió Europea (28 països), podeu trucar, enviar SMS o connectar-vos a Internet amb el telèfon o amb un dispositiu mòbil sense haver de pagar recàrrecs d'itinerància o roaming; és a dir, al mateix preu que si fóssiu a casa.
Aquesta itinerància com a casa està pensada per a estades temporals en països de la UE que no siguin el nostre país de residència habitual. Per tant, la norma general marca com a límit únic la "utilització raonable". Això vol dir que podrem gaudir de la itinerància a preus nacionals dins de la UE, sempre que usem més el mòbil en el nostre país de residència que fora.
Països fora de l'UE
En el cas dels països de fora de la Unió Europea, no hi ha cap regulació vigent, per això, abans de viatjar, informeu-vos de les tarifes que cobra el vostre operador per fer o rebre trucades, per enviar o rebre missatges i per accedir a Internet des del país de destí.
Tanmateix, si utilitzeu el telèfon des de fora de la UE, us han d'advertir mitjançant un missatge de text, un correu electrònic o una finestra emergent, quan l'import de les dades descarregades s'aproximi a 50€ (o al nivell que hagueu acordat). Per poder seguir utilitzant el servei de dades en itinerància, haureu de confirmar que esteu d'acord a superar aquest nivell.
En el cas que no vulgueu tenir despeses extra per connectar-vos des de l'estranger, podeu desconnectar l'accés a dades mòbils en el vostre terminal i accedir a Internet usant només xarxes wifi segures (si en teniu a l'hotel, per exemple).
Consultes o reclamacions
Si voleu realitzar consultes o reclamacions us podeu adreçar a l'Oficina de Consum del Baix Camp, situada a la Plaça de la Patacada, baixos (Edifici Campus) 43201 Reus. Tenim servei d'atenció telefònica tots els dilluns de 9 h a 12 h trucant al 977 327 100, servei d'atenció per correu electrònic a l'adreça consum@baixcamp.cat i atenció presencial els dilluns de 9 h a 12 h, i dimecres i dijous de 9 h a 13 h amb cita prèvia.