Recomanacions per encarar el nou curs escolar i la tornada a la rutina
Després de les vacances d'estiu, toca tornar a la rutina i reincorporar-se a la feina o iniciar un nou curs escolar. El mes de setembre és una època de l'any marcada per les compres de material escolar i també implica plantejar-se nous projectes, com ara apuntar-se a algun esport, anar a classes d'idiomes, crear nous hàbits, etc. És per això que des del Consell Comarcal del Baix Camp i l'Agència Catalana de Consum us volem donar un seguit de recomanacions per tal que estigueu informats dels vostres drets com a persones consumidores a l'hora d'encarar el començament del curs escolar i de la rutina.
Material escolar
- Elaboreu un pressupost previ adequat a la despesa disponible.
- Feu una llista dels productes o serveis necessaris.
- Compareu preus i punts de venda.
- Si podeu, compreu amb antelació, evitareu imprevistos.
- Informeu-vos de la política de canvis i devolucions.
Activitats
Si voleu fer alguna activitat esportiva, formativa o d'oci, informeu-vos de:
- El preu total i complet (IVA inclòs).
- Les condicions contractuals.
- El procediment de baixa.
- Els serveis opcionals, que es paguen a part i incrementen el preu (per exemple, un entrenador personal).
- Les condicions econòmiques de pagament: matrícula inicial, periodicitat de les quotes, període de permanència (per exemple, 1 any), si és un servei finançat a través d'un crèdit al consum que us ofereix la mateixa empresa (per exemple, acadèmia d'idiomes).
Consultes o reclamacions
En cas de disconformitat amb algun aspecte de la contractació o de l'estada, demaneu el full oficial de reclamació a l'empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi.
Si voleu realitzar consultes o reclamacions us podeu adreçar a l'Oficina de Consum del Baix Camp, situada a la Plaça de la Patacada, baixos (Edifici Campus) 43201 Reus. Tenim servei d'atenció telefònica tots els dilluns de 9 h a 12 h trucant al 977 327 100, servei d'atenció per correu electrònic a l'adreça consum@baixcamp.cat i atenció presencial els dilluns de 9 h a 12 h, i dimecres i dijous de 9 h a 13 h amb cita prèvia.