Recomanacions per contractar clíniques dentals
La bona salut dental és una part important per prevenir les malalties orals i el benestar. És per aquest motiu que des de l’Oficina de Consum del Baix Camp us volem fer arribar un seguit de consells per conèixer els vostres drets a l’hora de contractar serveis a una clínica dental.
En primer lloc, les clíniques dentals han d’estar registrades com a centres autoritzats per la Generalitat de Catalunya i el número de registre de les clíniques dentals ha de ser visible en la documentació del centre i en la publicitat. Podeu consultar el cercador de Centres sanitaris autoritzats a Catalunya.
Quan contracteu els serveis d’una clínica dental, teniu dret a:
- Conèixer el nom i la titulació dels professionals sanitaris que us atenguin. La clínica dental ha de comptar amb un responsable sanitari.
- Rebre informació sanitària, de manera comprensible i adequada a les vostres necessitats.
- Demanar i obtenir informació sobre les vostres històries clíniques.
- Disposar d’un pressupost per escrit o per altres mitjans que n’acreditin l’autoria, on ha de constar almenys:
- El nom o la raó social de la clínica dental, el seu número de registre sanitari, el NIF i l’adreça.
- Les operacions que s’han de dur a terme, l’import, la data i el termini de validesa del pressupost.
- La data d’inici i la durada prevista de realització del servei i la signatura d’una persona responsable de la clínica.
- La data de l’acceptació o el rebuig del pressupost amb espais per signar.
- Rebre la factura, el rebut o el justificant dels pagaments que feu, en el qual consti, almenys:
- El nom o la raó social de la clínica dental, el NIF i l’adreça.
- Els conceptes del servei amb indicació del preu, l’import total i els impostos/taxes aplicables.
- La data i, si escau, el temps de garantia del tractament en els termes indicats en el full de consentiment informat que hagi signat el pacient.
Si voleu realitzar consultes o reclamacions us podeu adreçar a l’Oficina de Consum del Baix Camp, situada a la plaça de la Patacada, baixos (Edifici Campus) 43201 Reus. Tenim servei d’atenció telefònica tots els dilluns de 9 h a 12 h trucant al 977 327 100, servei d’atenció per correu electrònic a l’adreça consum@baixcamp.cat i atenció presencial els dilluns de 9 h a 12 h, i dimecres i dijous de 9 h a 13 h amb cita prèvia.