Recomanacions per comprar disfresses
Arriben les festes de Carnaval, que enguany s'iniciaran el pròxim 24 de febrer i es donaran per finalitzades el 2 de març. Aquesta celebració és una de les tradicions més alegres de l'any i sol anar acompanyada de diversió i d'una gran varietat de disfresses. És per això que us volem donar un seguit de recomanacions per prevenir qualsevol mena d'accident a la vegada que gaudiu de la celebració, i perquè pugueu triar adequadament la vostra disfressa.
- Les disfresses infantils es consideren joguines. Mireu que siguin adequades a l'edat de l'infant i eviteu la distinció sexista.
- Els infants menors de 7 anys no poden portar cordills a la zona del coll; si tenen més de 7 anys, els cordills no poden ser superiors a 7,5 cm de llargada.
- Assegureu-vos que les màscares tenen prou orificis de ventilació i que s'adeqüen a l'edat de la persona que l'ha de fer servir.
- El maquillatge ha d'indicar la caducitat i els components per evitar al·lèrgies (protegiu la pell amb una capa de crema hidratant i maquilleu a sobre). És recomanable no usar aquests productes en menors de 3 anys.
- Comproveu que els complements (arcs amb fletxes, pistoles, barrets, diademes...) no tenen parts punxegudes ni peces petites que es puguin desprendre i implicar risc d'asfíxia, i que no són molt llargs.
- Els barrets han d'ajustar bé, perquè no llisquin sobre els ulls; evitareu accidents si les disfresses no són massa llargues.
- Aneu amb compte amb el foc i les fonts de calor: les disfresses, perruques i màscares han d'estar fabricades amb materials no inflamables o de baixa combustibilitat.
- Tots els productes que compreu han de contenir la marca CE i la identificació del fabricant, importador, o venedor, és a dir, un responsable, per si cal denunciar i/o reclamar.
- La botiga no té l'obligació d'acceptar canvis de productes en bon estat, per tant, informeu-vos-en abans.
- Demaneu i conserveu el tiquet de compra o la factura, ja que són la vostra garantia i els necessitareu si heu de reclamar.
- També podeu optar per fer-vos vosaltres mateixos la disfressa amb materials reciclats.
En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l'empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi (per a més informació consulteu l'apartat Consultes i reclamacions).
Si voleu realitzar consultes o reclamacions us podeu adreçar a l'Oficina de Consum del Baix Camp, situada a la Plaça de la Patacada, baixos (Edifici Campus) 43201 Reus. Tenim servei d'atenció telefònica tots els dilluns de 9 h a 12 h trucant al 977 327 100, servei d'atenció per correu electrònic a l'adreça consum@baixcamp.cat i atenció presencial els dilluns de 9 h a 12 h, i dimecres i dijous de 9 h a 13 h amb cita prèvia.