Recomanacions per a les rebaixes d’hivern
Han finalitzat les festes de Nadal, data que marca l’inici de la temporada de rebaixes d’hivern on s’acostumen a accentuar les compres aprofitant la baixada dels preus en gran part dels establiments. El començament d’any comporta fer front a un seguit de despeses acumulades procedents de les prèvies celebracions, les compres nadalenques, les trobades familiars, i finalment, les rebaixes d’hivern. És per això que us volem donar un seguit de consells en matèria de consum per tal que tingueu eines per comprar de forma conscient i responsable.
Recomanacions
- Tingueu en compte que els establiments poden decidir lliurement si fan o no rebaixes, no estan obligats.
- La venda en rebaixes s'ha d'anunciar amb aquesta denominació i amb el detall del període durant el qual es durà a terme aquest tipus de venda.
- Els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia que tenien a preu no rebaixat. No es poden vendre productes defectuosos, deteriorats, desaparellats o obsolets.
- Els articles rebaixats han d'estar clarament diferenciats i mostrar el preu original i el preu rebaixat o bé el percentatge de descompte.
- Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.
- Informeu-vos sobre la política de canvis o devolucions per evitar sorpreses: en vendes presencials, la botiga no té l’obligació d’acceptar-los si el producte està en perfecte estat. Si ofereix la possibilitat de fer canvis i devolucions, ha d’informar clarament de les condicions per fer-ho (termini, possibles excepcions, devolució dels diners o emissió d'un val, caducitat del val, etc.).
- En el cas de les vendes per internet, disposeu d’un període mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte en productes personalitzats o fets a mida; aquells que es facin malbé amb rapidesa, com ara aliments, o els que no es puguin reutilitzar per raons d'higiene; els serveis que es presten en una data concreta, com per exemple bitllets de transport, reserves d'hotel o entrades per a espectacles; etc. Consulteu més informació sobre el dret de desistiment.
Conserveu:
- Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitareu si heu de reclamar.
- Els catàlegs i les ofertes comercials: són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.
En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi.
Si teniu consultes o reclamacions us podeu adreçar a l’oficina de Consum del Baix Camp, situada a la plaça de la Patacada, baixos (Edifici Campus) 43201 Reus. Tenim servei d’atenció telefònica tots els dilluns de 9 h a 12 h trucant al 977 327 100, servei d’atenció per correu electrònic a l’adreça consum@baixcamp.cat i atenció presencial els dilluns de 9 h a 12 h, i dimecres i dijous de 9 h a 13 h amb cita prèvia.