Recomanacions a les persones afectades pel tancament dels centres Ideal
Les persones usuàries afectades pel tancament dels “Centres Ideal” poden reclamar els diners de tractaments pagats i no finalitzats.
Si no es pot continuar amb el tractament, es recomana a les persones afectades que presentin una reclamació en funció del mitjà de pagament que hagin utilitzat:
Si s’ha finançat el tractament amb un crèdit al consum ofert pel mateix centre i vinculat a la prestació del servei:
- Cal enviar la reclamació per correu certificat o burofax, o de manera que en quedi constància, a l’adreça postal del centre de bellesa "Centros Ideal" que prestava el servei.
- Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’1 mes, cal traslladar la reclamació a l’entitat financera, informant del tancament de l'activitat i sol·licitant tant la paralització de l’emissió de rebuts, com la devolució de la part del finançament pagat que correspon a la part del servei encara no prestat.
- Si l’entitat financera no dona una resposta satisfactòria en el termini d’1 mes, cal dirigir-se al vostre Servei Públic de Consum. Si teniu el domicili a la comarca del Baix Camp, és l’oficina de consum del Consell Comarcal del Baix Camp la competent. Es pot presentar la reclamació de manera o venir de manera presencial a l’oficina demanant cita prèvia.
- La via de resolució serà la mediació de consum.
Si s’ha pagat amb targeta de crèdit:
- Cal contactar amb la vostra entitat financera per informar-vos de la possibilitat d’anul·lar els càrrecs.
- Si el banc no anul·la els càrrecs, cal enviar la reclamació per correu certificat o burofax a l’adreça postal del centre de bellesa "Centros Ideal" que prestava el servei.
- Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’1 mes, podeu adreçar-vos a la via judicial (consulteu el Servei d’Orientació Jurídica). Si l’import de la reclamació no supera els 2.000 euros, no caldrà advocat ni procurador.
Si s’ha pagat en efectiu o amb un crèdit personal, és a dir, un crèdit no associat al finançament del tractament:
- Enviar la reclamació per correu certificat o burofax a l’adreça postal del centre de bellesa "Centros Ideal" que prestava el servei.
- Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’1 mes, podeu adreçar-vos a la via judicial (consulteu el Servei d'Orientació Jurídica). Si l’import de la reclamació no supera els 2.000 euros, no caldrà advocat ni procurador.
Si l’empresa sol·licita el concurs de creditors, s’informarà des d’aquest mateix espai.
Us recordem que en tots els casos podeu assessorar-vos en una organització/associació de persones consumidors.
Si voleu realitzar consultes o reclamacions us podeu adreçar a l’Oficina de Consum del Baix Camp, situada a la Plaça de la Patacada, baixos (Edifici Campus) 43201 Reus. Tenim servei d’atenció telefònica tots els dilluns de 9 h a 12 h trucant al 977 327 100, servei d’atenció per correu electrònic a l’adreça consum@baixcamp.cat i atenció presencial els dilluns de 9 h a 12 h, i dimecres i dijous de 9 h a 13 h amb cita prèvia.