Compres responsables pel Black Friday
Des de l'Oficina Comarcal del Consum del Consell Comarcal del Baix Camp i l'Agència Catalana del Consum es fa una crida a la ciutadania per informar sobre un seguit de recomanacions vinculades a les compres durant el període de rebaixes del Black Friday. Ex tracta d'una jornada de descomptes, tant en botigues presencials com a Internet, que se celebra el 25 de novembre, però que la seva aplicació s'amplia als dies anteriors i posteriors de la data en qüestió.
Si teniu la intenció de comprar aquests dies, s'aconsella fer-ho de forma responsable i meditada evitant les compres impulsives.
Des de l'Oficina Comarcal del Consum del Consell Comarcal del Baix Camp i l'Agència Catalana del Consum es fa una crida a la ciutadania per informar sobre un seguit de recomanacions vinculades a les compres durant el període de rebaixes del Black Friday. Ex tracta d'una jornada de descomptes, tant en botigues presencials com a Internet, que se celebra el 25 de novembre, però que la seva aplicació s'amplia als dies anteriors i posteriors de la data en qüestió.
Si teniu la intenció de comprar aquests dies, s'aconsella fer-ho de forma responsable i meditada evitant les compres impulsives.
Recomanacions per evitar compres poc satisfactòries
- Elaboreu una llista, d'acord amb el vostre pressupost, amb allò que necessiteu.
- Compareu preus en diversos establiments i desconfieu de les ofertes molt atractives que trobeu a Internet, ja que podria tractar-se d'un engany, de productes falsificats, etc.
- Controleu especialment la despesa amb targeta de crèdit i les compres finançades per a no sobreendeutar-vos.
- Recordeu que els productes han de tenir la mateixa qualitat i garantia que tenien a preu no rebaixat.
- Reviseu que els productes mostrin tant el preu original com el rebaixat, o bé el percentatge de descompte.
- I tingueu en compte que la publicitat és vinculant, és a dir, obliga a complir tot el que s'hi anuncia.
Recomanacions per comprar en línia
- A l'hora de comprar per internet, el més important és que escolliu un comerç electrònic que sigui segur i de confiança, és a dir, que ja conegueu o del qual en tingueu alguna referència per amics, familiars, etc.
- No accediu a botigues virtuals des d'enllaços que us arribin per missatge o per correu electrònic. És més segur escriure directament l'adreça en el navegador, així evitareu accedir per error en dominis fraudulents
Recomanacions per realitzar canvis o devolucions
- Si compreu en establiments presencials, aquests no tenen obligació d'acceptar canvis o devolucions, sempre que el producte estigui en bon estat. Per tant, és preferible que us n'informeu abans.
- Si l'establiment ofereix la possibilitat de fer canvis o devolucions, també ha d'informar de les condicions en què es podran fer: terminis, possibles excepcions, sistema de retorn dels diners.
Si voleu realitzar consultes o reclamacions us podeu adreçar a l'Oficina de Consum del Baix Camp, situada a la Plaça de la Patacada, baixos (Edifici Campus) 43201 Reus. Tenim servei d'atenció telefònica tots els dilluns de 9 h a 12 h trucant al 977 327 100, servei d'atenció per correu electrònic a l'adreça consum@baixcamp.cat i atenció presencial els dilluns de 9 h a 12 h, i dimecres i dijous de 9 h a 13 h amb cita prèvia.