Recomanacions de consum per la contractació de transport aeri
L’Oficina Comarcal de Consum fa un seguit de recomanacions per a la contractació de transport aeri per aquest estiu:
- El preu dels bitllets d’avió és lliure i les companyies el fixen segons criteris comercials, però sempre han d’informar de ‘l’import total i tancat’.
- Informeu-vos de les condicions de la tarifa que contracteu (impossibilitat de fer canvis o de cancel·lar el bitllet, etc.).
- Pareu atenció als serveis addicionals que poden fer incrementar el preu final. Aquestes opcions no poden estar premarcades en cap cas.
- Comproveu si el preu del bitllet inclou l'equipatge per facturar i amb quin límit de pes, o si s'ha de pagar a part.
- Si voleu facturar objectes de valor, informeu-vos si la companyia ofereix la possibilitat de fer una declaració de valor d’aquests articles i amb quines condicions.
- Pareu atenció als productes que està prohibit dur en l’equipatge.
- Reviseu les dades del bitllet. Un simple error us pot fer perdre el viatge.
- Està prohibit cobrar per l'emissió del
- Arribeu a l'aeroport amb temps de sobres per passar els controls. Evitareu sorpreses desagradables.
- Si no teniu la targeta d’embarcament, tan aviat com arribeu a l'aeroport dirigiu-vos als taulells de facturació perquè us la lliurin.
Algunes recomanacions en cas de retards:
- En cas de retard en la sortida del vol, demaneu informació a la companyia aèria (o a l'empresa on hàgiu reservat el vol).
- Si teniu connexió amb algun altre vol, contacteu amb la companyia per mirar de trobar una solució.
- En retards a partir de 2 hores, us han de donar gratuïtament menjar i begudes suficients i, si calgués, sistemes de comunicació.
- Si el vol surt l'endemà o dies més tard, teniu dret a allotjament gratuït (desplaçaments inclosos).
- Si arribeu al destí final amb 3 hores de retard o més, teniu dret a una compensació econòmica d'entre 250 i 600€, en funció de la distància del vol, excepte que el transportista pugui demostrar que el retard ha estat provocat per circumstàncies extraordinàries i inevitables.
Tingueu en compte que la compensació econòmica es redueix a la meitat en cas que accepteu un vol alternatiu que us permeti arribar a destí amb poques hores de diferència respecte de l’hora prevista inicialment.
- Quan el retard sigui superior a les 5 hores, podeu desistir del vol i recuperar l'import del bitllet.
Si la companyia aèria no respecta els vostres drets, demaneu el full oficial de reclamació o reclameu a l'empresa per algun mitjà que deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum del vostre municipi.
Si teniu qualsevol dubte o consulta podeu contactar amb l’Oficina de Consum del
Baix Camp (plaça de la Patacada, baixos 43201 Reus):
- Servei d’atenció telefònica tots els dies de 08.30 a 9.30h trucant al 977 327 100
- Servei d’atenció per correu electrònic a l’adreça consum@baixcamp.cat
- Servei d'atenció presencial els dilluns, dimecres i dijous de 9.30h a 13h (fins a les 11h sense cita prèvia i a partir de les 11 h amb cita prèvia).