L’Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal atén un total de 6790 consultes al llarg del 2024
Al llarg del 2024, l’Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal ha atès un total de 6790 consultes, entre cèdules i els programes socials, de les quals 887 han estat ateses de forma presencial, 4536 per telèfon i 1367 per correu electrònic.
En relació als Programes Socials d’Habitatge s’han atès 3990 consultes de les quals: 712 han estat de forma presencial, 2.036 telefòniques, 1242 per correu electrònic. El volum de consultes dels Programes Socials d’habitatge representen un 58,8% de les consultes totals del Departament i la gran majoria es realitzen via telefònica, en gran mesura per demanar cites presencials.
Quant a les dades resultants relatives a la tramitació de cèdules i ajuts a la rehabilitació, s’han atès 2800 consultes que representen un 41,2% del total de consultes del Servei d’Habitatge (175 de forma presencial, 2500 telefònicament, 125 per correu electrònic ).
El Consell Comarcal del Baix Camp a través de la seva oficina d’habitatge col·labora amb l’Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya donant informació i assessorament als ciutadans en les matèries següents:
- Informació i assessorament a la ciutadania en totes les matèries relacionades amb l’habitatge.
- Gestió d’ajuts per a l’accés a habitatges amb qualsevol tipologia de protecció pública.
- Gestió de sol·licituds per a l’accés al Registre de sol·licitants d’habitatges amb protecció oficial.
- Gestió de tràmits relatius a les autoritzacions de venda i lloguer a les revisions de préstecs en habitatges amb protecció oficial.
- Gestió i avaluació dels estudis tècnics previs a les obres de rehabilitació, per al coneixement de l’estat de conservació i manteniment.
- La gestió de sol·licituds de cèdules d’habitabilitat fins la proposta de resolució, que inclourà les inspeccions tècniques sobre les condicions d’habitabilitat, de conformitat amb la planificació que sigui acordada amb la Direcció General competent, i el compromís d’implementar o mantenir en l’oficina els sistemes de gestió de qualitat del procés reconegut.
- La tramitació i visita de les sol·licituds de cèdules d’habitabilitat de segona ocupació.
- Imatge d’arxiu